SinivalkoinenValhe-Juliste

Tiedote 26.7.2013
vapaa julkaistavaksi

SUKSIMATKA 1980-LUVULLE - KATSO ISÄNMAALLISEN MIEHEN TRAILERI

Arto Halosen toinen elokuvateatterilevitykseen tuleva pitkä näytelmäelokuva, Isänmaallinen mies, saa ensi-iltansa 4.12.

Arto Halonen on käsikirjoittanut Isänmaallisen miehen yhdessä Jouni K. Kemppaisen kanssa. Martti Suosalon ja Pamela Tolan lisäksi elokuvassa nähdään Janne Reinikainen, Mikko Kouki, Satu Paavola, Hannu- Pekka Björkman, Pirjo Lonka, Kari Ketonen, Lauri Tilkanen ja Katja Küttner. Juoksijalegenda Ben Johnson tekee cameo-roolin kipakkana taksikuskina.

Elokuvan ensimmäinen traileri sivakoi katsojansa suoraan 1980-luvulle, suomalaisen kilpahiihdon kulta-ajalle. Katso traileri alla olevasta linkistä:

Kansakunnan Toivo
Isänmaallinen mies kertoo Toivosta (Martti Suosalo), jonka suonissa virtaa poikkeuksellisen väkevä veri. Kun Suomen hiihtomaajoukkue kuulee Toivosta, ymmärtävät he löytäneensä kipeästi kaivatun salaisen aseen. Urakehitysnäkymät ovat huikeat, kun Toivosta tulee nuoren ja viehättävän hiihtäjälupauksen, Ainon (Pamela Tola), hyvin läheinen työtoveri.

Isänmaallinen mies - Elokuvateattereissa 4.12.2013
Isänmaallinen mies on dokumenttielokuvien tekijänä ansioituneen Arto Halosen toinen elokuvateatterilevitykseen tuleva pitkä näytelmäelokuva. Vuonna 2010 valmistunut Prinsessa on kerännyt teattereissa yli 300 000 katsojaa ja voittanut useitakansainvälisiä palkintoja.

Isänmaallinen mies on nyt myös Facebookissa!
Isänmaallisen miehen Facebook-sivut löytyvät osoitteesta: https://www.facebook.com/isanmaallinenmies

Lehdistökuvat:

www.filmikamari.fi/pressit